آجر سفید و طوسی بتنی با 25درصد تخفیف
لوله پولیکا و پروپیلن با 30درصد تخفیف
سنگ عباس آباد با 30درصد تخفیف
جستجو

راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی، کسب سود حداکثری!

صنعت ساختمان‌سازی یکی از پویاترین حوزه‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود. پیشرفت تکنولوژی سبب رشد این صنعت و افزایش سرعت اجرای پروژه‌های ساختمانی شده است. کارفرمایان برای افزایش کیفیت و طول عمر این پروژه‌ها به دنبال استفاده از بهترین متریال و مصالح هستند. همین امر سبب شده است که راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی، ایده خوبی برای کسب درآمد باشد. اما چه اقداماتی باید برای افتتاح چنین فروشگاهی در نظر گرفته شود؟ در این مطلب از مجله مصالح ساختمانی مانامستر همراه ما باشید تا صفر تا صد راه‌اندازی و اداره فروشگاه مصالح ساختمانی را بررسی کنیم.
فهرست مطالب

صنعت ساختمان‌سازی یکی از پویاترین حوزه‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود. پیشرفت تکنولوژی سبب رشد این صنعت و افزایش سرعت اجرای پروژه‌های ساختمانی شده است. کارفرمایان برای افزایش کیفیت و طول عمر این پروژه‌ها به دنبال استفاده از بهترین متریال و مصالح هستند.

همین امر سبب شده است که راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی، ایده خوبی برای کسب درآمد باشد. اما چه اقداماتی باید برای افتتاح چنین فروشگاهی در نظر گرفته شود؟ در این مطلب از مجله مصالح ساختمانی مانامستر همراه ما باشید تا صفر تا صد راه‌اندازی و اداره فروشگاه مصالح ساختمانی را بررسی کنیم.

درآمد مصالح ساختمانی

فروشگاه مصالح ساختمانی مانامستر

مراحل راه‌اندازی فروشگاه متریال ساختمانی

مانند همه شغل‌های دیگر، راه اندازی کارگاه مصالح ساختمانی یا فروشگاه آن نیز مراحل مختلفی دارد. پیش از انتخاب این مسیر و شروع سرمایه‌گذاری در این راه، باید از جزئیات این مراحل باخبر باشیم. در ادامه گام‌های مهم برای بازگشایی یک فروشگاه مصالح ساختمانی را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: برنامه‌ریزی برای تاسیس فروشگاه مصالح ساختمانی

شرط اول در راه‌اندازی هر نوع کسب و کار، داشتن یک برنامه تجاری دقیق است. شغل فروش مصالح ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با داشتن یک Business Plan می‌توانیم چشم‌انداز خوبی از مسیر پیش‌رو به دست بیاوریم. بنابراین باید با در نظر گرفتن یک طرح تجاری خوب، ساختار کسب و کار، اهداف مالی، وضعیت رقبا، موانع احتمالی و هزینه‌ها را به دقت  بررسی کنید.

مرحله دوم: انتخاب موقعیت مکانی مناسب فروشگاه مصالح

یکی از مهم‌ترین نکات در راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمان، انتخاب موقعیت مکانی مناسب است. فضایی که برای بازگشایی فروشگاه انتخاب می‌کنید باید دسترسی آسانی داشته و تا حد امکان نزدیک مناطقی باشد که به مصالح ساختمانی نیاز دارند. از طرف دیگر مساحت فروشگاه باید به گونه‌ای باشد که امکان انبارداری و نگهداری از مصالح را فراهم کند. سطح تردد، فعالیت سایر رقبا در منطقه، بازار هدف و… همگی در این مرحله باید بررسی شوند.

مرحله سوم: طی کردن مراحل قانونی تاسیس فروشگاه مصالح ساختمانی

پس از انتخاب مکان مناسب برای بازگشایی فروشگاه باید مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم را اخذ کنید. برای دریافت مجوز یا پروانه کسب باید به اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مراجعه نمایید. البته در چند سال اخیر فرآیند اخذ مجوز به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت درگاه مجوز ملی نیز امکان‌پذیر شده است. پس از این مرحله باید با ورود به سایت پورتال رسمی سازمان امور مالیاتی کشور ، مراحل مورد نیاز برای پرداخت مالیاتی خود را طی کنید. به این ترتیب و با طی کردن مراحل قانونی، کسب و کار شما به شکل رسمی اجازه فعالیت دارد.

مرحله چهارم: تامین محصولات فروشگاه مصالح ساختمانی

از دیگر دغدغه‌های افرادی که علاقه‌مند به راه اندازی مصالح ساختمانی هستند، می‌توان به تامین محصولات فروشگاه اشاره کرد. تامین مصالح باکیفیت که از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند، کار چندان آسانی نیست. در چنین شرایطی باید با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگانی همکاری کرد که سابقه فعالیت چند ساله در این حوزه را داشته و از اعتبار خوبی برخوردار هستند.

مزایای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

مانامستر یکی از برترین مرکز تولید و پخش مصالح ساختمانی در ایران است. این مجموعه مصالح ساختمانی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر قصد راه‌اندازی یک نمایندگی مصالح ساختمانی معتبر را دارید، باید با کارشناسان ما در راستای اعطای نمایندگی یا تامین محصولات به صورت عمده در ارتباط باشید. با اعطای نمایندگی از مانامستر می‌توانید راحت‌تر از رقبا، کسب و کار خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید.

هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه مصالح

حالا که مراحل لازم برای راه اندازی مغازه کالای ساختمانی را بررسی کردیم، باید به سراغ بزرگترین مسئله آن، یعنی محاسبه هزینه‌ها برویم. به طور کلی می‌توان هزینه راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی را در چند حیطه مختلف تقسیم‌بندی کرد. در ادامه این هزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

هزینه اجاره یا خرید فروشگاه مصالح

می‌توان بیشترین هزینه راه اندازی مصالح فروشی را، هزینه اجاره یا خرید فضا دانست. این هزینه با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکان فروشگاه تعیین می‌شود. به طور کلی هزینه خرید یا اجاره فروشگاه در مناطق پرجمعیت و شهرهای بزرگ، بیشتر از سایر نقاط است. از سوی دیگر باید هزینه‌های جانبی فروشگاه مثل هزینه آب و برق، تعمیرات و… را نیز در نظر گرفت.

هزینه مجوزها و مالیات

بخشی از هزینه‌های ضروری احداث فروشگاه مربوط به کسب جواز مصالح فروشی و مالیات‌های قانونی است. این هزینه‌ها در طی زمان دچار تغییر می‌شوند و نمی‌توان مبلغ دقیقی را برای آن‌ها تعیین کرد. با این حال در نظر گرفتن این موارد می‌تواند چشم‌انداز خوبی نسبت به لیست کلی هزینه‌ها ایجاد کند.

تغییرات دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین نکات در احداث هر فروشگاهی، تغییر دکوراسیون داخلی آن است. به این ترتیب می‌توان میزان جذب مشتری و در نتیجه آمار فروش را افزایش داد. جهت طراحی فضای داخل فروشگاه مصالح ساختمانی می‌توان از قفسه‌های مختلف استفاده کرد. همچنین بهتر است طراحی به گونه‌ای باشد که وسایل ضروری و پرفروش در دیدرس مشتریان قرار بگیرند.

هزینه راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

هزینه خرید مصالح ساختمانی

تامین تجهیزات از دیگر مواردی است که باید در لیست هزینه‌ها در نظر گرفته شود. بسته به نوع کسب و کار شما و مصالحی که می‌فروشید، این هزینه تغییر می‌کند. بهتر است با دریافت مشاوره از کارشناسان مانامستر، بهترین مصالح را برای شروع کار فروشگاه خود انتخاب کنید.

هزینه نیروی انسانی

حقوق کارکنان فروشگاه اقلام ساختمانی از دیگر هزینه‌هایی است که باید در نظر گرفته شود. هر چه فروشگاه بزرگتر و دارای بخش‌های بیشتری باشد، به کارکنان بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه میزان کلی هزینه‌های نیروی انسانی نیز افزایش پیدا می‌کند.

هزینه تبلیغات و بازاریابی

از دیگر مواردی که باید در بین هزینه‌های فروشگاه مصالح در نظر گرفته شود، هزینه تبلیغات و بازاریابی است. برای جذب مشتریان می‌توان از انواع راه‌های تبلیغات مثل شیوه‌های آنلاین، تبلیغات چاپی، بنرها یا حتی بیلبورد استفاده کرد.

مزایای راه‌اندازی فروشگاه ساختمانی

پیش از شروع هر کاری باید میزان سود دریافتی از آن را در نظر بگیریم. این مسئله در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه یا بیزینس نیز صدق می‌کند. بررسی مزایا و معایب شغل مصالح فروشی به ما کمک می‌کند که با آگاهی بیشتری این حیطه را برای فعالیت انتخاب کنیم. در ادامه مزایای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی را بررسی می‌کنیم.

تقاضای مداوم بازار برای مصالح ساختمان

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار در نظر بگیریم، میزان تقاضای بازار است. با توجه به رشد چشمگیری صنعت ساختمان‌سازی، انتظار داریم که همواره تقاضای خرید مصالح ساختمانی وجود داشته باشد. این مسئله به خصوص در مورد شهرهای بزرگ و پرجمعیت صدق می‌کند.

درآمد پایدار و سودآوری فروش مصالح

درآمد شغل مصالح ساختمانی از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود. کالاهایی که در یک فروشگاه ساختمانی به فروش می‌رسند، دارای ارزش بالایی هستند. از سوی دیگر این موارد در حجم زیاد و معمولا به شکل عمده خریداری می‌شوند. همین امر سبب می‌شود که میزان حاشیه سود و درآمد مصالح فروشی به طرز چشمگیری بالا باشد. البته درصد سود فروش مصالح ساختمانی به عوامل مختلفی مثل تعداد پروژه‌های ساختمانی و نوع مصالح نیز بستگی دارد.

درآمد مصالح ساختمانی

تنوع محصولات ساختمانی

شغل مصالح فروشی ساختمان، طیف گسترده‌ای از متریال را پوشش می‌دهد. به این ترتیب می‌توان گستره وسیعی از مشتریان را پوشش داد. از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مصالح می‌توان به سیمان، سنگ، کاشی، چینی بهداشتی، لوله و اتصالات، آجر و شیرآلات اشاره کرد.

مانامستر به عنوان یک هلدینگ معتبر مصالح ساختمانی، انواع مختلفی از این متریال را تولید کرده و به مشتریان ارائه می‌دهد. می‌توانید با اطلاع از شرایط اعطای نمایندگی کلینیک ساختمانی از مانامستر، بهترین فروشگاه تخصصی مصالح ساختمانی را در یک حوزه تخصصی یا به صورت جامع احداث کنید.

تنوع مصالح ساختمانی

امکان توسعه و پیشرفت فروشگاه مصالح

با افزایش تقاضا یا داشتن سرمایه بیشتر، می‌توانید در طولانی مدت کسب و کار خود را گسترش دهید. بنابراین  امکان تامین مصالح ساختمانی تخصصی‌تر که سود بیشتری ایجاد می‌کنند، وجود دارد. به این ترتیب درآمد فروش مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده و پنجره‌های جدید برای فعالیت در این بازار به روی شما باز می‌شود. تعدد نمایندگان مانامستر، بهبود شرایط و مقیاس فروشگاه، تنوع بیشتر مصالح، ارائه خدمات و در کنار فروش نمونه‌ای از راه‌های توسعه در این حوزه هستند.

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی

کارآفرینی و اشتغال‌زایی با فروش مصالح

یکی از بزرگترین مزایای راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی، اشتغال‌زایی در سطح محلی است. با راه‌اندازی یک فروشگاه بزرگ می‌توان برای کارکنان فروشگاه، باربری‌ها، انبارگردان‌ها و حتی نگهبانان، موقعیت‌های کاری مختلفی را ایجاد کرد.

مشکلات شغل مصالح ‎فروشی

همان‌طور که گفته شد، آشنایی با ویژگی‌های یک شغل می‌تواند آینده مسیر کاری را به خوبی روشن کند. حالا که با ویژگی‌های خوب اداره یک فروشگاه مصالح آشنا شدیم، باید مشکلات این حوزه را نیز در نظر بگیریم. به همین جهت در این بخش قصد داریم مهم‌ترین مشکلات مصالح فروشی را بیان کنیم.

تاثیر نوسانات قیمت بر فروش مصالح

پیش از این بیان کردیم که درآمد مصالح ساختمانی فروشی بسیار خوب بوده و در طولانی مدت سبب سوددهی چشمگیری می‌شود.  نکته دیگری که باید در مورد درآمد مصالح ساختمانی در نظر بگیریم، رابطه تنگاتنگ آن با نوسانات قیمت بازار ارز است. در حقیقت مواردی مثل تورم، تغییرات نرخ ارز، هزینه‌های حمل‌ونقل و حتی تحریم‌ها می‌توانند بر میزان سوددهی و درامد شغل مصالح فروشی تاثیرگذار باشند. این مسئله سبب می‌شود که روند بازار کمی غیرقابل پیش‌بینی باشد. به همین دلیل ضروری است که برنامه دقیقی برای مدیریت مالی درصد سود مصالح فروشی در نظر بگیریم.

امکان آسیب‌دیدگی مصالح

یکی از مشکلات راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی، احتمال آسیب‌دیدگی برخی از مصالح مثل سیمان یا گچ در طول زمان یا در شرایط مختلف است. در واقع اگر شرایط مناسب برای نگهداری از این متریال‌ها فراهم نشود، به راحتی بافت آن‌ها تخریب شده و غیرقابل استفاده می‌شوند؛ در نتیجه ضررهای مالی بزرگی رخ خواهد داد.

نیاز به سرمایه اولیه برای شروع فروش مصالح

بدیهی است که برای ورود به شغل مصالح ساختمانی فروشی، به سرمایه اولیه نسبتا زیادی احتیاج دارید. در بخش‌های قبل به هزینه‌های مهم این شغل پرداختیم. شما می‌توانید با تاسیس یک نمایندگی به جای فروشگاه مستقل، تا حدی از هزینه‌های اولیه خود بکاهید. در این راستا بهتر است با مشاوران مانامستر در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک

خرید پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی

تا این قسمت از مقاله با مراحل راه‌اندازی فروشگاه و مزایا و معایب شغل ساخت و ساز آشنا شدیم. نکته‌ای که باید در راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی در نظر بگیرید، خرید متریال پرفروش و محبوب است. در حقیقت با تامین این مصالح است که می‌توانید نظر مشتریان را جلب کرده و میزان فروش را افزایش دهید. در حال حاضر از پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوک هبلکس یا AAC
  • آجر نسوز
  • انواع چینی‌های بهداشتی (روشویی، توالت ایرانی، توالت فرنگی، وال هنگ و …)
  • انواع کاشی و سرامیک (نما، آشپزخانه، راه‌پله و پارکینگ، استخری و …)
  • انواع سنگ (نما، اسلب، کف، دیوار و …)
  • لوله و اتصالات
  • شیرآلات

چطور باید باکیفیت‌ترین مصالح پرفروش را برای فروشگاه انتخاب کرد؟ در چنین شرایطی باید یک شرکت معتبر را انتخاب کرده و تجهیزات مورد نیاز فروشگاه را از این منبع تهیه کنید. فروشگاه مصالح ساختمانی مانامستر یکی از بزرگترین مراکز ارائه‌دهنده محصولات ساختمانی است.

خرید پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی

این مجموعه تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اخذ نمایندگی و فروش محصولات مانامستر، با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

کلام آخر

پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش سبب شده است که بسیاری از افراد به فکر افتتاح یک فروشگاه مصالح ساختمانی باشند. راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید با ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان، رضایت آن‌ها را به دست بیاورید. همچنین این مسئله همکاری در پروژه‌های ساختمانی بزرگ را امکان‌پذیر می‌سازد.

در این مطلب با صفر تا صد راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی آشنا شدیم. اگر قصد دارید متریال باکیفیت را با بهترین کیفیت و از یک منبع معتبر به مشتریان خود عرضه کنید، می‌توانید به همکاری با مانامستر فکر کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه مصالح ساختمانی شامل چه مواردی می‌شود؟

؟ از مهم‎ترین مراحل راه‌اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی می‌توان به برنامه‌ریزی، اجاره مکان، اخذ مجوزها و تامین مصالح اشاره کرد.

چرا اعطای نمایندگی از مانامستر روش خوبی برای راه‌اندازی یک بیزینس است؟

هلدینگ مانامستر با تولید و پخش مصالح ساختمانی باکیفیت و مقرون به صرفه، میزان فروش و حاشیه سود شما را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات مانامستر

انواع آبریز در توالت کدام است؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟ کدام آبریز توالت برای منزل من مناسب است؟ این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد.
مصالح ساختمانی جدید مزایای بی‌شماری دارند و همین مسئله سبب بکارگیری بیشتر آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی شده است. با مجله مانامستر همراه ما باشید.
در این مطلب از مجله مانامستر قصد داریم راهنمای خرید چینی بهداشتی را به شکل کامل و دقیق در اختیار شما قرار بدهیم.

تماس با ماناتایل

یکی از روش های زیر را برای ارتباط با ماناتایل انتخاب کنید.