آجر سفید و طوسی بتنی با 25درصد تخفیف
لوله پولیکا و پروپیلن با 30درصد تخفیف
سنگ عباس آباد با 30درصد تخفیف
جستجو

مصالح ساختمانی جدید؛ ویژگی‌های خاص و کاربردی!

مصالح ساختمانی جدید
مصالح ساختمانی جدید مزایای بی‌شماری دارند و همین مسئله سبب بکارگیری بیشتر آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی شده است. با مجله مانامستر همراه ما باشید.
فهرست مطالب

صنعت ساخت و ساز همواره یکی از پیشروترین صنایع در طول عمر بشر بوده است. این روزها با مشاهده ساختمان‌ها، معماری و متریال به کار رفته در آن‌ها به راحتی می‌توان نوین بودن این صنعت را به چشم دید. به لطف پیشرفت تکنولوژی امروزه مصالح جدیدی مانند بلوک هبلکس، بتن خود ترمیم شونده و… اختراع شده‌اند که بسیاری از مشکلات را از بین می‌برند.

این مصالح ساختمانی جدید مزایای بی‌شماری دارند و همین مسئله سبب بکارگیری بیشتر آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی شده است. در این مطلب از مجله مصالح ساختمانی مانامستر همراه ما باشید تا جدیدترین و کاربردی‌ترین متریال مورد استفاده در پروژه‌های ساختمان‌سازی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با جدیدترین مصالح ساختمانی

مصالح جدید که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌روند، ظاهر و کاربرد متفاوتی دارند. آشنایی با این متریال می‌تواند ما را در انتخاب بهترین مصالح ساختمانی یاری کند. به همین دلیل در ادامه برخی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی جدید را معرفی می‌کنیم.

-بلوک‌های هبلکس

بلوک هبلکس یا بلوک‌های ACC از انواع بلوک‌های اتوکلاو به شمار می‌رود. بلوک‌های اتوکلاو معمولا ترکیبی از سیمان، ماسه، آب، پودر آهک، پودر آلومینیوم و سنگ‌ریزه دارند. تفاوت این بلوک‌ها با انواع قدیمی، در تولید آن توسط دستگاه‌های اتوماتیک و ایجاد ویژگی‌های خاص و کاربردی است. به این ترتیب بلوک‌های هبلکس تحت فشار و دمای زیاد تولید می‌شوند و در اندازه‌های دلخواه برش می‌خورند.

ویژگی بارز این محصولات وزن پایین است که آن‌ها را برای استفاده در ساخت سقف و دیوار مناسب می‌سازد. علاوه بر این وزن کم هزینه‌های حمل و نقل، ساخت و ساز و.. را نیز کاهش خواهد داد. ضد حریق بودن، قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه تولید، کاربرد آسان، عایق صدا بودن و… از سایر ویژگی‌های جذاب این محصول به شمار می‌روند آن را به یکی از محبوب‌ترین و جدید ترین مصالح ساختمانی بدل می‌کنند.

-بتن خود‌ ترمیم‌شونده

یکی از شرایطی که نگهداری از بتن را با مشکل مواجه می‌کند، جلوگیری از ترک خوردن و نفوذ رطوبت به داخل ساختار آن است. پیشرفت صنعت مصالح ساختمانی سبب شده است که امروزه از بتن‌هایی با قابلت ترمیم شدن، استفاده شود. به محض ایجاد ترک، این بتن شروع به ترمیم کرده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کنند.

روند انجام ترمیم با استفاده از نوعی باکتری که در ساختار بتن قرار دارد، صورت می‌گیرد. در حقیقت این باکتری‌ها در هنگام ترک خوردن بتن فعال شده و طی یک واکنش با رطوبت و کربنات کلسیم، سنگ آهک را تشکیل می‌دهند. همین امر سبب افزایش مقاومت بتن و ترمیم بخش‌های ترک خورده می‌شود.

بتن خود‌ ترمیم‌شونده

-آجر بتنی

آجر بتنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی است. مواد اولیه به کار رفته در این آجرها و نحوه ساخت آن‌ها سبب افزایش میزان مقاومت و عایق بودنشان شده است. آجرهای بتنی در دو نوع سنگین و سبک تولید می‌شوند.

انواع سنگین آن‌ها را می‌توان در اجرای دیوارهای باربر و سازه‌های ضد زلزله به کار برد. تنوع رنگ آجرهای بتنی سبک نیز سبب بکارگیری آن‌ها در نمای سازه می‌شوند. قیمت مناسب، غیرقابل اشتعال بودن و سهولت نصب این آجرها، دیگر دلایل استفاده از آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی هستند.

-بلوک سبک سیمانی

بلوک‌های سبک سیمانی از محبوب‌ترین مصالح نوین ساختمان‌سازی هستند که در دیوارکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مصالح وزن و چگالی کمتری نسبت به بلوک‌های قدیمی دارند. همین مسئله سبب مقاوم شدن بدنه سازه و بالا رفتن ایمنی آن می‌شود. دانه‌های سبکی که در ترکیب این بلوک‌ها به کار می‌روند در دو دسته معدنی و صنعتی طبقه‌بندی می‌شوند. از مهم‌ترین انواع بلوک سبک سیمانی می‌توان به پوکه‌ای، لیکا، گازی، هبلکس و CLC فوم بتن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سفال بهتر است یا بلوک سیمانی، بررسی مزایا و معایب

بلوک ۲۰*۱۷.۵*۴۹ سه جداره ویژه

برای خرید انواع بلوک ساختمانی

از مانامستر کلیک کنید

-آجر نسوز

آجرهای نسوز مصالحی هستند که از خاک‌های نسوز یا مواد معدنی با تحمل دمایی بالا تولید می‌شوند. این مصالح معمولا قادر هستند تا دمای بیشتر از 1200 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند و همین مسئله سبب بالاتر رفتن میزان ایمنی سازه می‌شود.

از سوی دیگر این آجرها با داشتن خاصیت عایق حرارتی، مقاومت بالایی در برابر هدر رفت انرژی نشان می‌دهند و در نتیجه هزینه‌ها را کاهش خواهند داد. لازم به ذکر است که بافت این آجرها سبب می‌شود که طول عمر بیشتری نسبت به متریال ساده داشته باشند.

آجر نسوز

-ورق‌های پلی کربنات

احتمالا در بررسی اسامی مصالح ساختمانی جدید، نام ورق‌های پلی کربنات را شنیده باشید. ورق‌های پلی کربنات با داشتن ظاهری شفاف و استحکام بسیار زیاد، گزینه مناسبی برای اجرای سقف کاذب یا در ورودی پارکینگ‌ها هستند.

ورق‌های پلی کربنات از زیرمجموعه‌های ترمو پلاستیک هستند و با داشتن خاصیت UV از عبور اشعه‌های مضر جلوگیری می‌کنند. این ورق‌ها با داشتن وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالا انتخاب خوبی برای پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌روند.

-کاشی‌های حرارتی

در ادامه معرفی جدیدترین مصالح ساختمانی، باید به سراغ کاشی‌های حرارتی برویم. کاشی‌های حرارتی نوع خاصی از کاشی‌ها هستند که هدف آن‌ها تولید گرما است. این دسته از متریال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که لعاب آن‌ها رسانای جریان الکتریسته باشد. در جریان اختلاف ولتاژ، این کاشی‌ها گرم شده و حرارت تولید می‌کنند. از سوی دیگر بدنه این کاشی‌ها به شکل یک عایق حرارتی عمل می‌کند و گرمای تولیدشده به راحتی از بین نمی‌رود.

-پانل کامپوزیت آلومینیومی

پانل‌های کامپوزیتی آلومینیومی از جدید ترین مصالح ساختمانی روز دنیا هستند که در طراحی نمای سازه به کار می‌روند. در ساختار این کامپوزیت‌ها شاهد دو ورق آلومینیومی هستیم که در بین آن‌ها پلی اتیلن قرار دارد. این مصالح با داشتن ویژگی‌هایی مثل وزن سبک، استحکام، انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت در برابر آتش و قیمت مناسب، به عنوان بهترین مصالح جدید در صنعت ساختمان شناخته می‌شوند.

پانل کامپوزیت آلومینیومی

-بتن اسفنجی

از جدیدترین مصالح ساختمانی در ایران می‌توان به بتن‌ اسفنجی اشاره کرد. این بتن علاوه بر متریال اصلی مثل شن و ماسه، سیمان و آب، ترکیبی از گاز سیلیس، خاکستر بادی و سرباره را در ترکیب خود دارد. همین امر سبب اسفنجی شدن بافت بتن و پایین آمدن وزن آن می‌شود. این نوع بتن درکف‌سازی، شیب‌بندی یا ساخت پنل‌های جدا‌کننده به کار می‌رود. استفاده از این محصول از نظر اقتصادی به صرفه است و به محیط زیست آسیب کمتری می‌رساند.

-آجرهای هوشمند

از دیگر انواع مصالح ساختمانی جدید در دنیا، می‌توان به آجرهای هوشمند اشاره کرد. این آجرها در تغییرات آب و هوایی، به شکل خودکار عملکرد خود را تغییر می‌دهند. همین امر سبب می‌شود که در تابستان عایق سرما و در زمستان عایق گرما باشند. به این ترتیب هزینه‌های ایجاد شده کاهش پیدا کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود. از دیگر مزایای این آجرها می‌توان به افزایش سرعت ساخت و ساز اشاره کرد.

-الوار توده‌ای

از دیگر مصالح جدید در ساختمانی می‌توان به الوار توده‌ای چوبی اشاره کرد. این الوارها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و در طی فرآیندهای مهندسی شده، به شکل لایه لایه ساخته می‌شوند. این ساختار لایه لایه در نهایت سبب افزایش استحکام و بالا رفتن میزان ماندگاری آن می‌شود. این متریال به عنوان برترین مصالح ساختمانی جدید برای دکوراسیون داخلی یا نمای بیرونی شناخته می‌شوند و کاربرد گسترده‌ای دارند.

-شیشه هوشمند

از دیگر مصالح ساختمانی جدید در اروپا و سایر نقاط دنیا می‌توان به شیشه هوشمند اشاره کرد. این شیشه قابلیت این را دارد که در از حالت شفاف به مات تبدیل شود. در نتیجه در طول روز مانع خوبی برای ورود نور خورشید است.

از سوی دیگر مات شدن این شیشه در هنگام شب می‌تواند حریم شخصی را حفظ کند. این نوع شیشه معمولا برای پنجره‌های ساختمان‌های مسکونی و اداری یا حتی جداسازی فضای سرویس بهداشتی در خانه‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

-سرامیک خنک‌کننده

امروزه در پروژه‌های ساختمانی تا حد امکان از متریالی استفاده می‌شود که سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود. این مسئله سبب می‌شود که هزینه‌های نهایی و میزان آسیب به محیط زیست کاهش پیدا کند. سرامیک‌های خنک‌کننده انواعی از مصالح جدید در صنعت ساختمانی هستند که در تهویه هوای داخل ساختمان و خنک کردن فضا کاربرد دارند.

استفاده از این سرامیک‌ها در نواحی گرمسیری محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مصالح از ترکیب خاک رس و هیدروژل استفاده می‌شود. به این ترتیب قادرند تا دمای محیط را تا بیش از 6 درجه سانتی‌گراد کاهش دهند.

سرامیک خنک‌کننده

-سالید سرفیس‌

سالید سرفیس‌ که با نام پلی استون نیز شناخته می‌شوند، از دیگر مصالح ساختمانی جدید نوین هستند. این متریال به شکل پانل‌های مسطح بوده و در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ترکیب این مصالح از مواد مختلفی مثل اکریلیت‌ها، رنگدانه‌های پلاستیکی، بوکسیت‌ها، رزین‌های پلی استر و سنگ‌های مرمر استفاده می‌شود. به دلیل ظاهر زیبای این متریال، می‌توان آن‌ها را نسل تازه‌ای از مصالح جدید نما دانست.

-آلومینیوم شفاف

در این متریال از یک ماده معدنی به نام آلومینیوم منیزیوم استفاده می‌شود که علاوه بر خاصیت شفاف بودن، استحکام و دوام محصول را افزایش می‌دهد. این ماده شفاف، در انواع محیط‌هایی که با آب و شن سر و کار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

-بتن شفاف

انواع جدیدی از بتن که به عنوان بتن شفاف یا Lytracone شناخته می‌شوند، قابلیت عبور نور و در نتیجه ظاهر زیبایی دارند. این نوع مصالح با استفاده از تکنولوژی نانو طراحی و تولید می‌شوند. به طور کلی در کشورهای پیشرفته این متریال به عنوان نسل جدیدی از مصالح ساختمانی جدید برای دیوار داخلی شناخته می‌شود. البته بالا بودن مقاومت این ماده سبب می‌شود که بتوانیم آن را در ساخت دیوارهای باربر نیز به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: دقیق‌ترین لیست مصالح ساختمانی با دسته‌بندی‌های مختلف

مزایای استفاده از مصالح ساختمانی جدید

حالا که با انواع مصالح جدید در صنعت ساختمان آشنا شدیم، باید اهمیت استفاده از این موارد را به خوبی بررسی کنیم. متریال نوین که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌روند، دارای ویژگی‌های مثبتی هستند که سبب برتری آن‌ها نسبت به انواع قدیمی‌تر می‌شود. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از مصالح ساختمانی جدید

1.افزایش دوام و مقاومت سازه با استفاده از مصالح جدید

با توجه به این که مصالح جدید با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند، معمولا خواص فیزیکی و شیمیایی بهتری نسبت به انواع قدیمی دارند. در نتیجه این متریال‌ها در برابر عوامل مخرب محیطی مثل حرارت، رطوبت، زلزله و موارد دیگر مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد. همین امر سبب ترویج استفاده از مصالح جدید ساختمانی در ایران شده است.

2.کاهش هزینه‌ها با استفاده از مصالح جدید

منظور از کاهش هزینه‌ها صرفا استفاده از مصالح ساختمانی جدید و ارزان نیست! با توجه به بافت بهتر مصالح جدید ساختمان، این موارد عایق‌های بهتری در برابر عبور سرما و گرما هستند. به این ترتیب با کاهش مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی، میزان هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی کیفیت بیشتر این دسته از محصولات از ایجاد هزینه‌های بازسازی و تعمیر می‌کاهد. با خرید مصالح ساختمانی از مانامستر می‌توانید پروژه‌های ساختمانی دقیقی را با هدف کاهش هزینه‌ها، اجرایی کنید.

3.وزن کمتر مصالح جدید

مصالح ساختمانی جدید در ایران و سایر کشورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وزن نهایی آن‌ها نسبت به انواع مصالح سنتی کمتر باشد. این ویژگی سبب می‌شود که در نهایت وزن کلی سازه، کاهش یابد و ایمنی آن افزایش پیدا کند. از طرف دیگر در صورت ریزش سازه به هر دلیلی، میزان تلفات وارد شده کمتر خواهد بود.

4.افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌ها با استفاده از مصالح جدید

از دیگر مزایای تولید مصالح ساختمانی جدید می‌توان به تسریع فرآیند ساخت و ساز اشاره کرد. بسیاری از متریال‌های نوین به شکل پیش‌ساخته در پروژه‌ها استفاده می‌شوند. این مسئله سبب بالاتر رفتن سرعت پروژه‌ها شده و زمان تکمیل آن‌ها را کاهش می‌دهد.

5.متریال جدید؛ دوستدار محیط زیست

در چند سال اخیر حمایت از محیط زیست سبب شده است که بسیاری از متریال ساختمان‌سازی با توجه به این استانداردها طراحی شوند. این مصالح از مواد قابل بازیافت و منابع تجدیدپذیر تولید می‌شوند. به این ترتیب می‌توانیم خطرات زیست‌محیطی را کاهش دهیم.

6.طراحی نوآورانه مصالح جدید

دستگاه‌های پیشرفته سبب شده‌اند که بتوانیم طراحی نوآورانه و دقیق‌تری از مصالح را به نمایش بگذاریم. نتیجه این مسئله را می‌توانیم در طراحی‌های خلاقانه و دقیق سازه‌های منحصر به فرد معماری مشاهده کنیم. مصالح ساختمانی طرح جدید تحولی را در صنعت معماری و ساختمان‌سازی پدید آورده‌اند.

اگر قصد فروش مصالح نوین در هر نقطه‌ای از ایران را دارید، می‌توانید از خدمات اعطای نمایندگی کلینیک ساختمانی مانامستر استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان، رضایت آن‌ها را جلب کنید.

بلوک هبلکس سقفی اتوکلاو مانالکس (AAC) سایز 60*25*20 - مانامستر

برای خرید بلوک هبلکس

از مانامستر کلیک کنید

خرید بهترین مصالح ساختمانی

تا این قسمت از مقاله با بسیاری از مصالح ساختمانی های جدید آشنا شدیم. خوشبختانه صنعت مصالح ساختمانی روز به روز پیشرفت می‌کند و هر روزه متریال جدیدی به دنیا معرفی می‌شود. با این حال بالا رفتن تعداد گزینه‌ها سبب سردرگمی افراد می‌شود. مصالحی که در ساخت پروژه‌ها به کار می‌گیرید باید از کیفیت خوب و ظاهر مناسبی برخوردار باشند. اما چطور باید بهترین متریال ساختمان‌سازی را انتخاب و خریداری کنید؟

شرکت تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر یکی از بزرگترین مجموعه‌های فعال در زمینه تولید و واردات محصولات ساختمانی است. این شرکت تمامی کالاهای خود را با ضمانت کیفیت و اصالت کالا به مشتریان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از ایران انواع مصالح ساختمانی جدید را از مانامستر خریداری کنید. جهت دریافت مشاوره و سفارش کالا می‌توانید با پشتیبانان ما در تماس باشید.

خرید بهترین مصالح ساختمانی

کلام آخر

با طراحی دستگاه‌های پیشرفته در صنعت تولید مصالح ساختمانی، متریال‌های جدیدی وارد عرصه شده‌اند که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. بکارگیری این مصالح در سازه‌ها با مزایایی مانند بالا رفتن استحکام و ایمنی، کاهش هزینه و حفظ محیط زیست همراه خواهد بود.

در این مطلب سعی کردیم بهترین و پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی جدید را معرفی کنیم. اگر قصد خرید جدیدترین مصالح مورد استفاده در ساختمان‌سازی را از بهترین نمایندگی مصالح ساختمانی جدید را دارید، مانامستر را پیشنهاد می‌کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با پشتیبانی مانامستر در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات مانامستر

انواع آبریز در توالت کدام است؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟ کدام آبریز توالت برای منزل من مناسب است؟ این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد.
در این مطلب از مجله مانامستر قصد داریم راهنمای خرید چینی بهداشتی را به شکل کامل و دقیق در اختیار شما قرار بدهیم.
در این مقاله از مجله مصالح ساختمانی مانامستر به بررسی جدیدترین توالت فرنگی از برندهای مطرح مانند کسری، مروارید، گلسار و چینی کرد پرداخته است.

تماس با ماناتایل

یکی از روش های زیر را برای ارتباط با ماناتایل انتخاب کنید.