آجر سفید و طوسی بتنی با 25درصد تخفیف
لوله پولیکا و پروپیلن با 30درصد تخفیف
سنگ عباس آباد با 30درصد تخفیف
پرچم ایران
جستجو

انواع کاشی لبه استخر و ویژگی های آن+ تصاویر

انواع کاشی لبه استخر و ویژگی های آن
انتخاب کاشی لبه استخر به دلیل ظرافت وتنوعی که دارد، بسیار مهم است. از طرفی باید به جنبه ی زیبایی استخر و جلوه خاص کاشی لبه استخر دقت کنیم و از طرف دیگر باید ایمنی و سر بودن کاشی را در نظر بگیریم. کیفیت کاشی لبه استخر نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل آسیب زای مختلف و وجود دائمی فشار آب روی آن، حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب از مجله مانا مستر ویژگی ها ی مورد نیاز و جزئیات طرح، رنگ و نصب کاشی لبه استخر را بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

انتخاب کاشی لبه استخر به دلیل ظرافت وتنوعی که دارد، بسیار مهم است. از طرفی باید به جنبه ی زیبایی استخر و جلوه خاص کاشی لبه استخر دقت کنیم و از طرف دیگر باید ایمنی و سر بودن کاشی را در نظر بگیریم.

کیفیت کاشی لبه استخر نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل آسیب زای مختلف و وجود دائمی فشار آب روی آن، حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب از مجله مانا مستر ویژگی ها ی مورد نیاز و جزئیات طرح، رنگ و نصب کاشی لبه استخر را بررسی می کنیم.

یک کاشی لبه استخر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که یک کاشی لبه استخری باید داشته باشد می‌پردازیم:

زیبایی و جذابیت

زیبایی و جلوه ی یک استخر با توجه به تفریحی بودن این مکان بسیار اهمیت دارد و در اصل این پوشش کف و دیواره های استخر است که می تواند محیط استخر را خیره کننده و جذاب کند. کاشی لبه استخری زیبا می تواند در امتداد تلاطم های آب،یک صحنه زیبا را به وجود بیاورد.

کیفیت و نفوذ ناپذیری

با توجه به تماس مکرر کاشی لبه استخر با آب، باید از مقاومت و نفوذ ناپذیری کاشی در برابر رطوبت مطمئن باشیم. در غیر این صورت با گذشت زمان کوتاهی، کاشی ها نیاز به تعویض پیدا می کنند.

مقاومت در برابر تغییر دما

استخر هایی که در فضاهای بدون سقف و در محیط های باز قرار می گیرند، باید مقاومت بالایی در برابر گرم و سرد شدن هوا داشته باشند.

برای مثال در مناطق سردسیر ممکن است مدت زیادی آب روی کاشی ها یخ بزند و یا برف ها روی کاشی انباشته شوند. در مناطقی با آب و هوای گرم نیز، کاشی ها مدام در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند و تغییرات دمایی در روز و شب نیز بسیار زیاد است. مقاومت بالای کاشی از ترک خوردن و شکستن کاشی ها جلوگیری می کند.

کوچک بودن ابعاد کاشی

لبه های استخر به طور مداوم مرطوب هستند. این رطوبت باعث لغزندگی بیشتر سطح کاشی می شود. بنابراین باید ابعاد کاشی تا حد امکان کوچک باشد.

کاشی های کوچک لغزندگی و سُر بودن سطح را کاهش می دهد. علاوه بر این نصب کاشی های کوچک در سطوح هندسی مختلف با زاویه های متفاوت،دور ریز و هدر رفت کاشی ها یه حداقل می رسد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

تمیزی آب و کاشی های استخر هر دو نیاز به استفاده مداوم از مواد شیمیایی هستند. برای تمیز کردن کردن کاشی ها از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده قوی استفاده می شود.

علاوه براین کلری که برای حفظ بهداشت در آب استفاده می شود،احتمال خوردگی و تغییر رنگ کاشی ها را افزایش می دهد. بنابراین کیفیت کاشی لبه استخر باید مقاومت آن را در برابر این مواد،اعم از مواد قوی و ضعیف، تضمین کند

مقاومت در برابر مواد شیمیایی در کاشی استخری

انواع سرامیک لبه استخر

سرامیک لبه استخر دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

کاشی از جنس سرامیک

این سرامیک ها که کیفیتی مطابق با استاندارد دارند و به دلیل ضد آب بودن و دوام بالا،برای لبه و دیواره های داخلی و خارجی استخر هستند.

کاشی استخری پرسلان

کاشی پرسلان دارای سطوح صیقلی و درخشان اند و به دلیل زیبایی خاصی که دارند،بسیار پر طرفدار می باشند و به عنوان کاشی لبه استخر نیز استفاده می شوند.

کاشی سنگی

کاشی های سنگی از مواد طبیعی مانند سنگ تراورتن،مرمر و سنگ آهک تشکیل شده اند و یه دلیل داشتن ظاهر طبیعی از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند. این کاشی ها در بین مصرف کنندگان بسیار پر طرفدارند.

کاشی گرانیتی

کاشی های گرانیتی از ترکیب سنگ های گرانیتی و رزین ساخته شده اند و از مقاومت بالایی در برابر آب و شرایط نامساعد آب و هوایی برخور دارند.

کاشی استخری لاکچری

خرید انواع کاشی استخری با شرایط ویژه و اقساطی از مانامستر

طرح و رنگ کاشی لبه استخر

با توجه به اینکه کاشی لبه استخر،قابل مشاهده میباشد ،خرید کاشی استخری مناسب برای این محل می تواند زیبایی بسیار بالایی در امتداد امواج و حرکات آب به وجود بیاورد. سبک و فضای انتخاب شده برای استخر نیز در انتخاب کاشی لبه استخر بسیار اهمیت دارد.

به طور کلی، رنگ های تیره به دلیل تاثیری که در جذب و نگهداری حرارت آب دارند، مناسب کاشی کاری لبه استخر نیستند.

در محیط های سربازی که کاشی های لبه استخر در معرض تابش مستقیم نور آفتاب هستند نیز،کاشی های تیره رنگ به استخر، حرارت خورشید را بیشتر جذب می کنند که این مسئله در تغییر رنگ کاشی ها و جذب حرارت آب موثر است. در استخر نیز مانند هر محیطی دیگر کاشی های تیره فضا را کوچک تر و کاشی های روشن در لبه ی استخر می توانند استخر را بزرگ تر نشان دهند.

کاشی هایی با طرح های ضد لغزش و خط هایی مشخص که لغزندگی سطح کاشی را کاهش می دهند،انتخاب هوشمندانه ای برای افزایش ایمنی و کاهش احتمال سر خوردن در کاشی لبه ی استخر هستند.

طرح و رنگ کاشی استخر

نصب کاشی لبه استخر

رعایت نکات نصب کاشی در لبه استخر علاوه بر حفظ ایمنی،می تواند کمک مهمی به ماندگاری و طول عمر کاشی ها و عدم نیاز به تعمیرات مجدد کاشی های لبه استخر داشته باشد. در ادامه به چند مورد از نکات مهم در مورد نصب کاشی لبه استخر اشاره می کنیم.

  • ایجاد شیب مناسب در لبه استخر
  • ایجاد انتهای گرد در گوشه های استخر
  • استفاده از مواد مناسب برای جلوگیری از لغزندگی در لبه استخر
نصب کاشی لبه استخر

خرید کاشی لبه استخر

کاشی های استخری و کاشی لبه استخر با توجه به شاخص هایی مانند برند،جنس و ابعاد کاشی بین فروشندگان تا حدودی متغیر است.

اگر قصد انتخاب و خرید کاشی استخری دارید و به دنبال کاشی های تولیدی با کیفیت از بهترین برند های موجود در بازار را دارید،گروه تولید و پخش مصالح ساختمانی مانا مستر با سابقه ای طولانی در زمینه فروش مصالح ساختمانی انتخابی مطمئن و مانا برای شماست.

برای خرید مصالح ساختمانی و یا اطلاع از قیمت کاشی سرامیک، می توانید به وبسایت مانا مستر مراجعه کنید و با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افسانه

کدام رنگ متقاضی بیشتری نسبت به رنگهای دیگه داره؟

نسترن امیدی
پاسخ به  افسانه

معمولا برای کاشی استخری، رنگ آبی بیشتر طرفدار دارد. البته در حال حاضر از کاشی استخری آبی تیره و سورمه ای نیز طرفداران خاص خودشون رو دارند.

برترین گروه های محصولی مانامستر

جدیدترین مقالات مانامستر

در این مطلب از مجله مانامستر در مورد وال پست دیوار هبلکس، اهمیت و کاربرد آن صحبت می‌کنیم تا بتوانید خرید اینترنتی بلوک هبلکس را با دقت بالایی انجام دهید.
گروه کارشناسان مجله ساختمانی مانامستر در این مقاله با ارائه‌ی مطالب مفید و کاربردی با عنوان راهنمای خرید انواع لوله و اتصالات ساختمانی شما را با معیارهای مهم و اساسی در هنگام خرید لوله و اتصالات آشنا می‌سازد.
با توجه به کاربرد و اهمیت لعاب در ساخت و پخت کاشی و سرامیک در ادامه این مطلب از مجله تولید و پخش مصالح ساختمانی به بررسی صفر تا صد ویژگی، مزایا، موارد استفاده و طرز تهیه لعاب کاشی می‌پردازیم.

تماس با ماناتایل

یکی از روش های زیر را برای ارتباط با ماناتایل انتخاب کنید.